نوشته شده توسط : علی

نیرو بر می خیزد..

دنیای پیرامون ما پر از نیروهای عینی و غیر عینی است نیرو هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زندگی ما نقشی برجسته دارند. یکی از آن نیرو های نامرئی نیروی الکتریکی است که به لطف پیشرفت تکنولوژی جایگاه ویژه ای در دنیا پیدا کرده است. گاهی نیاز است تا از نیروی الکتریکی به شکل دیگری استفاده کرد اینجا بود که الکتروموتور ها بر خواستند تا نامرئی را مرئی کنند ، الکتریسیته را حرکت دهند و غیر متجلی را تجلی ببخشند.

الکتروموتور یا موتور الکتریکی وسیله ایست که انرژی الکتریکی را دریافت و آن را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

این انرژی مکانیکی کاربرد های بسیار زیادی دارد که برخی از آن ها در پمپ ها ، خطوط انتقال قدرت، خطوط تولید و ... می باشد. اما اینکه از چه الکتروموتوری ، در کجا  ، از چه برندی و با چه قیمتی استفاده کنیم نیازمند یک تامین کننده  مناسب است. تامین کننده مجموعه ای است که شناخت کافی از صنعت به عنوان عرضه کننده محصولات و هم چنین از بازار به عنوان تقاضا کنند همان محصول را دارد. و با استفاده از همین دانش و شناخت می تواند محصولات مورد نیاز بازار و در نتیجه مصرف کننده ها را، دقیقا متناسب با نیاز آن ها تامین نماید.

تامین کننده ها به رفاه تقاضا کنندگان اهمیت زیادی می دهند. از این رو تنها به ارائه محصول به تنهایی اکتفا نمی کنند. بلکه تجهیزات جانبی همراه با آن محصول و خدمات پس از فروش آن را نیز به خوبی تامین می نمایند. از این رو بدون وجود تامین کننده عملا ارتباط میان بازار و صنعت فلج شده و یا از بین می رود.

الکتروموتور ها بسته به کاربردی که دارند در انواع مختلف نظیر الکتروموتور سنکرون ، الکتروموتور آسنکرون ، الکتروموتور تکفاز ، الکتروموتور سه فاز ، الکتروموتور ضد انفجار ، الکتروموتور دریایی  و ... تولید می شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 13 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

دانلود آهنگ جدید محسن چاوشی به نام شبی که ماه کامل شد

Download New Music Mohsen Chavoshi – Shabi Ke Mah Kamel Shod

هم اکنون ، موزیک جدید و شنیدنی محسن چاوشی به نام شبی که ماه کامل شد با لینک مستقیم و دو کیفیت ۳۲۰ و ۱۲۸ همراه با متن آهنگ از سایت موزیک من

شاعر: حسین صفا, آهنگ و تنظیم: محسن چاوشی

” آهنگ تیتراژ فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد “

محسن چاوشی شبی که ماه کامل شد

 

متن آهنگ شبی که ماه کامل شد

—♩–

:: بازدید از این مطلب : 340

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 9 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آموزش لینوکس

 لینوکس یک سیستم عامل است که از هسته اصلی یا Kernel سیستم عامل دیگری به نام UNIX برداشت شده است. امروزه آشنایی و کارکردن با سیستم عامل لینوکس برای افرادی که داخل حوزه فناوری اطلاعات  و شبکه های کامپیوتری فعالیت دارند خیلی مهم و ضروری است. مخصوصا برای برنامه نویسان ، به صورتی که در آگهی های استخدام برنامه نویس شرکت های بزرگ و تیم های مهم یکی از شرایط ذکر شده تسلط به این سیستم عامل قدرتمند می باشد. از این روی آموزش لینوکس یکی از مهمترین دوره های کامپیوتری می باشد.

 

 دوره های آموزشی لینوکس

یادگیری لینوکس برخلفا تصور بسیار راحت است. می بایست این سیستم عامل را درک کنید و متوجه ساختارش بشوید تا بتوانید با این سیستم عامل نیاز هاتون رو برطرف کنید و از مزیت های فوق العاده ی لینوکس مثل امنیت ، رایگان بودن ، پایداری بالا و خیلی مزیت های دیگه بهره مند بشید.

  • یکی از دوره های محبوب آموزش لینوکس، دوره LPIC 1 و LPIC 2 می باشد.
  • یکی از مهمترین دوره های آموزش لینوکس، برنامه نویسی اسکریپت نویسی Shell Script می باشد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث گسترش هرچه بیشتر استفاده از سیستم عامل لینوکس در شبکه های کامپیوتری است، رایگان بودن و صرفه اقتصادی موجود در آن بود. شما همان لینوکسی را که در خانه و بر روی PC نصب می کنید را می توانید در شبکه و در قالب یک سرور سازمانی مورد استفاده قرار بدهید. پس نکته ی دیگر این است که لینوکس دارای قابلیت اعتماد بالا و هزینه بسیار پایین است.

 

مزایای سیستم عامل لینوکس

امروزه در بیشتر نقاط دنیا از لینوکس به عنوان یک سیستم عامل قابل اعتماد و انعطاف پذیر یاد می شود و استفاده از این سیستم عامل بسیار معمول شده است ، به ویژه اینکه سیستم عامل لینوکس به عنوان یک سرور رایگان می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و به همین دلیل یکی از محبوب ترین سیستم عامل های شبکه امروزی به حساب می آید. وقتی شما از وب سرور لینوکس استفاده می کنید ، می توان به جرات گفت که Downtime شما به حداقل خواهد رسید



:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

دانلود آهنگ جدید رضا بهرام به نام کاش

Download New Music Reza BahramKash

هم اکنون ، موزیک جدید و شنیدنی رضا بهرام به نام کاش با لینک مستقیم و دو کیفیت ۳۲۰ و ۱۲۸ همراه با متن آهنگ از سایت موزیک من

پخش به زودی … + تیزر صوتی و تصویری

آهنگ کاش رضا بهرام

 

متن آهنگ کاش

●—♩–

:: بازدید از این مطلب : 368

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

 

برخورداری از مزایای تحصیل در اتریش موجب شده تا افراد بسیاری خواهان مهاجرت به این کشور اروپایی باشند. اتریش به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند اروپایی شناخته می شود که از اقتصاد آلمان تاثیر پذیرفته و سعی کرده آسایشی به مانند سوئیس را برای مردم خود فراهم کند. افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند می توانند تحصیل در اتریش و این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی مناسبی درنظر داشته باشند.

تحصیل در اتریش درحال حاضر نیز رایگان بوده و دانشجویان باید هزینه بسیار اندکی را پرداخت نمایند. جمعیتی که در کشور اتریش زندگی می کنند بسیار اندک است که این مساله موجب شده تا متقاضیان مهاجرت به اتریش از شرایط مناسبی برخوردار باشند. البته کلیه متقاضیان باید درنظر داشته باشند جهت اخذ اقامت تحصیلی اتریش باید به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند چراکه زبان اصلی این کشور بوده و در اغلب دانشگاه های آن مورد استفاده قرار می گیرد.

تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش

دانشجویان ایرانی که در آزمون سراسری قبول شده باشند درصورتی که گواهی اشتغال به تحصیل خود را در مقطع کارشناسی ارائه دهند می توانند برای تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش نیز پذیرش شوند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که اخذ پذیرش در برخی از رشته های دانشگاهی اتریش مانند هنر نیازمند شرکت متقاضیان در آزمون ورودی است. باید به این نکته نیز توجه داشت که قبولی در این آزمون ها بادرنظر گرفتن موارد امتحانی و زبان آلمانی کمی سخت و دشوار بوده و افراد نباید انتظار داشته باشند به راحتی در آزمون ورودی این دانشگاه ها قبول شوند.

نکته ی دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که برخی از دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه آزاد را قبول ندارند اما برخی دیگر از دانشگاه های اتریش مدرک دانشگاه آزاد را قبول دارند. در ضمن اگر می خواهید در مقطع کارشناسی در اتریش تحصیل کنید می توانید با ارائه ی نامه ی پذیرش از سوی دانشگاه های اتریش و با مراجعه به سفارت اتریش برای همراهان خود ویزا بگیرید.

تحصیل در مقطع کارشناسی اتریش

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش

دانشجویان متقاضی باید به این نکته توجه داشته باشند که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش رایگان بوده و دانشجویان تنها باید مبلغ ۷۲۰ یورو را برای هر ترم پرداخت نمایند. آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را در دانشگاه های برتر اروپایی ادامه داده و اقامت یک کشور اروپایی را دریافت کنند بهترین گزینه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد اتریش به شمار می روند. دانشجویانی که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد اتریش به اتمام رسانده باشند می توانند پس از فارغ التحصیلی اجازه اقامت یک ساله ای را دریافت کنند که به آن ها امکان یافتن شغلی مناسب در اتریش را می دهد. پس از پیدا کردن شغل مناسب می توانند ویزای تحصیلی را به ویزای کاری اتریش تغییر داده و اقامت این کشور را دریافت کنند.

منبع : koohenoor



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 5 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آموزش امنیت شبکه

هر زمانی که شبکه و ارتباطات مطرح است امنیت شبکه نیز به همراه آن مطرح می شود. در حالت کلی امنیت شبکه به مجموعه اقداماتی گفته می شود که به منظور جلوگیری از بروز مشکلات امنیتی در بستر شبکه صورت می گیرد. این مجموعه اقدامات می تواند بصورت راهکارهای متعددی در غالب سرویس های سخت افزاری و نرم افزاری پیاده سازی شوند.

 

دوره های امنیت شبکه

 

دوره CEH (هکر قانونمند)

هکر قانونمند CEH، متخصص کامپيوتر و شبکه است که امنيت سيستم‌ها را بررسي مي‌کند و به دنبال يافتن آسيب‌پذيري‌هايي است که ممکن است هکر شرور از آنها براي نفوذ، استفاده کند. براي اين منظور، هکران قانونمند، از همان روش‌هاي هکر شرور استفاده مي‌کند اما به جاي آسيب زدن به آنها، يافته‌هاي خود را درباره ضعف‌هاي امنيتي سيستم‌ها و شبکه، به مالک آن گزارش مي‌دهد. گاهي اوقات از هکرهاي قانونمند، به عنوان هکرهاي کلاه سفيد نيز ياد مي‌شود که اشاره به استفاده از دانش آنها در جهت افزايش امنيت سيستم‌ها و شبکه‌ها دارد.

 

دوره ECSA

توانايي برنامه‌ريزي و طراحي شبکه‌ها، تحليل ريسک‌ها و تهديدات امنيتي، و نيز پياده‌سازي راه حل‌هاي امنيتي ويژگي‌هاي تحليلگران امنيتي است که براي سازمان‌ها و شرکت‌هايي که درباره امنيت داده‌ها نگران هستند، کار مي‌کنند. آنها براي انجام کار خود به عنوان يک تحليلگر امنيتي، بايد در موضوعات امنيتي از قبيل برنامه نويسي، تحليل سيستم، و ارتباطات، تجربه داشته باشند.

 

دوره PWK

دوره تست نفوذ با Kali (Penetration Testing With Kali)، اولين دوره از شرکت معتبر Offensive Security است. اين دوره براي متخصصان شبکه و امنيتي که قصد دارند در زمينه تست نفوذ مهارت بيشتري کسب کنند طراحي شده است. اين دوره بر اساس استفاده از سيستم عامل محبوب Kali جهت انجام سناريوهاي مختلف تست نفوذ مي‌باشد.

 

دوره AWAE

دوره حملات پيشرفته برنامه‌هاي تحت وب (Advanced Web Attack Exploitation)، يکي ديگر از دوره‌هاي شرکت Offensive Security است که در زمينه تست نفوذ برنامه‌هاي تحت وب است. اين يک دوره مقدماتي نيست. اين دوره براي متخصصان تست نفوذ و بازرسان امنيتي طراحي شده است تا با حملات برنامه‌هاي تحت وب آشنا شوند و بتوانند ارزيابي مناسبي از آنها داشته باشند.

 

دوره CISSP

مدرک CISSP (Certified Information Systems Security Professional) اولين مدرک در زمينه امنيت اطلاعات بود که اعتبار آن در سازمان استانداردهاي ملي آمريکا (ANSI) و سازمان استاندارهاي جهاني (ISO) تصويب شد. همچنين در زمينه دانش فني و مديريتي تضمين اطلاعات، توسط وزارت دفاع آمريکا (DoD) تائيد شده است.

 

دوره CISA

با توجه به افزايش تقاضا براي متخصصين داراي مهارت‌‌هاي بازرسي، کنترل و امنيت سيستم‌هاي اطلاعاتي، کسب مدرک CISA (Certified Information Systems Auditor) در سرتاسر دنيا براي شرکت‌ها و افراد شناخته شده است. اين مدرک، به عنوان استانداردي براي افرادي است که فناوري اطلاعات و سيستم‌هاي کسب و کار سازمان‌ها را بازرسي، کنترل، مانيتور، و ارزيابي مي‌کنند.

 

مباحث مهم در کنترل امنیت شبکه های کامپیوتری

 

Access control  به معنی کنترل دسترسی

Antivirus and antimalware software  به معنی نرم افزارهای مقابله با ویروس و بدافزار

Application security  به معنی امنیت نرم افزار

Behavioral analytics  به معنی تحلیل عملکرد و تعیین معیارها

Data loss prevention  به معنی جلوگیری از دست رفتن اطلاعات

Email security  به معنی امنیت ایمیل

Firewalls  به معنی دیوار آتش (نرم افزاری و سخت افزاری)

Mobile device security  به معنی امنیت دستگاه تلفن همراه

Network segmentation  به معنی تقسیم بندی شبکه

Security information and event management  به معنی اطلاعات امنیتی و مدیریت رویداد

VPN مخفف Virtual private network به معنی شبکه خصوصی مجازی

Web security  به معنی امنیت وب

Wireless security  به معنی امنیت شبکه بی سیم

علاقمندان به دوره های امنیت شبکه و مقابله با نفوذ می توانند از دور های آموزشی گروه فرزان استفاده کنند و مهارت زیادی در این زمینه کسب کنند.



:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 2 / 5 / 1398 | نظرات ()